Historia
2022
2022 levereras vår andra gasbil från Scania och vi vill satsa stort på miljöalternativen. 2022-12-30 avyttrar vi vår norrlandstrafik efter 28 år och koncentrerar oss på våra södergående linjer.
2021
Vi investerar med stöd från Klimatklivet i vår första Gasbil, framtiden är här! Under hösten utökade vi också med ytterligare 6 bilar och 12 anställda för att trafikera linjen Skara-Halmstad för Schenker, åkeriet är större nu än det någonsin varit och vi har fått växla upp både lokaler och administration i och med detta.
2020
Coronaviruset skapar oro i många branscher, vi kan summera att vi klarade oss bra igenom den här krisen med få fall och vi har hela tiden haft normala till höga volymer att transportera. Vi blir Fair Transportcertifierade.
2019
Under våren utökade vi med 3 bilar och 5 anställda när vi tog över linjen Skara-Gävle för DB Schenker, ett bra komplement till vår linje Skara-Hudiksvall som vi sedan innan trafikerar.
2018
Under våren säljer vi samtliga bilar i ARJ Service och avslutar verksamheten med containerkörning.
Till ARJ Transport köps 2 nya kranbilar in på våren och 1 Oktober tar vi över Linjen Skaraborg – Göteborg, köper Bilar och flyttar med Personal från Ståhlbergs Åkeri. I och med detta så dubblas antalet bilar i trafik på åkeriet.
2017
Åkeriet firar 25 års jubileum!
2014
23 oktober kom så föreskriften om 31,6 meters fordonståg mellan Falköping och Skara.
2013
4 september kom första tåget in till Skaraborgs logostikcenter i Falköping och våra dragbilar i ARJ Service AB drog containers till Julas centrallager i Skara
2012
Vår fordonsflotta består av 8 bil och släp samt en kranbil.
Vi kör med tre bil och släp dagligen på sträckan Skara-Timrå. Två extrabilar trafikerar hela Sverige
Kranbilen kör ut pellets till våra egna kunder samt en del specialtransporter som kräver kranlossning
2008
Ökade vi till sju bilar då ytterligare en bil behövs som extrabil. Vi är totalt 18 anställda
2006
Vi har sex bilar igen. Fyra kör på linjen och två extrabilar
2001
Den 1 marsökade vi till totalt 12 bilar då vi hade linjen Skaraborg –Västernorrland för Schenker. Skaraborg- Skåne för Coldspeed, 1 bil Lidköping-Stockholm för Fazer bröd Lidköping.
En bil som körde fisk från Nordnorge – Mellaneuropa. Samt en bil Sundsvall – Skellefteå som körde frukt och grönt för SABA i Sundsvall samt en extrabil som körde hela Sverige för Schenker. Under denna period hade vi 34 anställda. Denna verksamhet varade i ett år och sen började vi successivt dra ner på verksamheten på grund av bristande lönsamhet.
1997
Utökade vi till fyra bilar på linjen
1994
Vi tog över linjen Skaraborg-Västernorrland och började köra för Bilspedition och köpte in två bilar